Selasa, Januari 20, 2009

NOSTALGIA SYUHADA' - EDISI KHAS


Berikutan isu Palestin yang kembali memuncak, ramai yang bertanya saya kenapa tak re-print buku Nostalgia Syuhada' Palestin. Sememangnya saya nak cetak semula buku itu. Tapi saya perlu refresh isu-isunya supaya bersesuaian dengan suasana terkini.

Insya Allah dengan bantuan dan sokongan daripada sahabat-sahabat, doakan buku itu dapat diterbitkan semula dengan nafas baru.


Bagi yang belum mengenali buku berkenaan, Nostalgia Syuhada' Palestin merakamkan rentetan sejarah penuh tragis bumi Palestin. Merakamkan penderitaan umatnya sejak ratusan tahun. Paling memberi kesan kepada pembaca ialah kisah-kisah para pejuang yang sebahagian besarnya telah gugur syahid. Kisah lebih kurang 60 orang pejuang Palestin dimuatkan di dalam buku Nostalgia Syuhada' Palestin.

Walaupun saya adalah pengarangnya, tetapi setiap kali saya membaca kembali catatan perjuangan mereka, air mata saya akan menitis.



Tiada ulasan: