Jumaat, Februari 26, 2010

SERUAN INTIFADHAH KE3

- MASJID AL AQSA CUBA DIROBOH
- MASJID NABI IBRAHIM DIRAMPAS
- MASJID BILAL BIN RABBAH DICEROBOH
- KOMANDER AL MABHUH DIBUNUH

Gerakan Kebangkitan Islam Palestin (HAMAS) menyeru supaya digerakkan kebangkitan besar (intifadhah) ke-3 berikutan tekanan rejim Zionis yang semakin meningkat.

Dalam perkembangan terkini, pihak penjajah (kerajaan dan rakyat pendatangnya) sedang menggerakkan dengan serius gerakan yang mereka namakan sebagai Pergerakan Mengembalikan Kesan-kesan Sejarah Yahudi'. Secara fizikal, mereka mula masuk dan menguasai beberapa tempat suci umat Islam dan Kristian yang mereka dakwa sebagai tempat sejarah Yahudi.

Gerakan yang berpusat di pejabat Perdana Menteri negara haram Israel, Benjamin Netanyahu itu menyenaraikan 150 tempat suci umat Islam yang bakal dirampas oleh mereka termasuk Masjidil Aqsa dan Gereja Al Qiamah milik Kristian.

Senarai berkenaan yang diklasifikasikan sebagai dokumen rahsia bakal dikemukakan kepada UNESCO untuk mendapat pengiktirafan sebagai tempat bersejarah Yahudi.

Di bandar Al Khalil (Hebron) pendatang Yahudi masuk dan menguasai 70% bahagian dalam Masjid Nabi Ibrahim.

Dalam pada itu agensi berita Naba' mendedahkan satu projek mega fasa baru iaitu menggali di bawah Masjidil Aqsa. Dalam siaran berita pada 25 Februari lalu, wartawan Naba' menyaksikan kerja-kerja mengorek trowong, membina jambatan, laluan pejalan kaki dan membawa masuk kabel elektrik di bawah Masjidil Aqsa sebelah barat, iaitu di bahagian tembok Buraq.

Sejak sekian lama, Israel cuba membuat trowong berkenaan dengan tujuan untuk meruntuhkan Masjidil Aqsa dari bawah.

Perkembangan terbaru ini menyebabkan umat Islam di Tebing Barat bangkit menyatakan bantahan terutama selepas pembunuhan komander Hamas, Mahmud Abd Rauf Al Mabhuh 19 Januari lalu.

Apa yang mendukacitakan, dalam menghadapi pencerobohan Yahudi dan penguasaan mereka ke atas tempat suci umat Islam ini, pasukan keselamatan Fatah dilihat bukan sekadar tdak bertindak menghalang pengganas Yahudi, bahkan mereka sentiasa mengawal tempat-tempat berkenaan daripada dimasuki oleh orang Islam.

Mereka muncul di tempat-tempat bantahan umat Islam lantas menghalang umat Islam dan memukul para siswa yang terlibat membantah tindakan kejam Yahudi.

Keyakinan rakyat kepada Fatah untuk menangani masalah mereka kini terhakis dan mereka sedang bersedia melancarkan INTIFADHAH Ke3. Allahu Akbar.

2 ulasan:

Unknown berkata...

Allahuakbar
Ya Allah..semoga dilindung la umat Islam di seluruh dunia, InsyaAllah

al-khattab93 berkata...

ALLAHUAKBAR!!! Bagaimana kita ignin memberi bantuan dalam intifadhah ke tiga ya???