Khamis, Oktober 14, 2010

KONSERT YAHUDI DI BUKIT JALIL MALAM INI

Sekali lagi saya malas nak ulas isu yang ditimbulkan. Sudah banyak pihak buat bantahan terhadap Konsert Raja Gay baru, Adam Mitchel Lambert di Stadium Bukit Jalil malam ini (14 Oktober 2010).

Dah menyampah nak sebut betapa umat Islam perlu menghormati bulan-bulan Haji. Ketika Tabung Haji sibuk menghantar jemaah Haji ke Makkah, ada pula pihak lain yang dok sibuk menguruskan pentas, menyediakan penginapan, menyediakan tiket, memasang sound system dan sebagainya sebagai persediaan menyambut budak San Diego itu. Jangan lupa, malam konsert ini ialah malam Jumaat, penghulu segala hari dalam Islam. Malam umat Isam biasanya mengadakan majlis bacaan Yasin di masjid dan surau.

Malas dah nak cadangkan konsert alternatif seperti konsert Maher Zain yang seusia dengan Lambert di Shah Alam. Dah berbuih mulut ulama' memberikan panduan mana satu hiburan yang dibenarkan dalam Islam dan mana satu hiburan yang mengundang kutukan Allah, para malaikat dan seluruh makhluk.

Puas dah berforum bincang hiburan alternatif yang mendidik jiwa. Teringat saya beberapa tahun lalu apabila UM menjemput saya sebagai salah seorang panel forum membincangkan hiburan dan muzik dalam Islam. Forum itu sempena pesta konvo. Dalam dewan kami berforum. Di luar dewan mereka berhibur. Untuk apa jemput kami berforum? Sekadar nak penuhkan ruang tentatif program.

Bukan baru konsert bodoh di UM tu. Sejak zaman Ust Ridwan M Nor, pihak UM dok berhambat dengan siswa siswi yang membantah konsert liar. Sudah puluhan pelajar dipukul dengan belantan polis, digari dan ditangkap hanya kerana mereka menentang perkara mungkar di halaman U.


Kenalkah anda siapa Adam Lambert? Bekas juara American Idol ini adalah seorang Yahudi yang dilahirkan di Indiana pada tahun 1982. Majalah The Times mengisytiharkannya sebagai artis Amerika pertama yang tampil dengan imej gay.

Beliau bukan seorang Yahudi biasa. 'Kenajisan'nya bukan hanya kerana beliau membawa imej pondan jadian. Bahkan beliau seorang yang mendokong perjuangan Zionis yang menindas umat Islam Palestin.

Beliau pernah ke Palestin pada tahun 2005 untuk menyanyi di majlis memperingati kematian Yitzak Rabin. Lambert ketika itu menyanyikan lagu "Shir LaShalom" yang merupakan lagu yang sedang dinyanyikan oleh Yitzhak Rabin ketika beliau dibunuh.

Dia turut terlibat dalam penerbitan album muzikal Yahudi The Ten Commandments: The Musical yang memaparkan propaganda Yahudi sejak zaman Firaun di Lembah Nil dan Semenanjung Sinai. Lambert memegang watak Joshua dalam filem tersebut.

Lambert juga dikira sebagai seorang Tok Lebai Yahudi kerana sering terlibat dalam upacara keagamaan Yahudi seperti sambutan Yom Kippur di kuil Arts di San Diego dan lain-lain.

Semalam beberapa stesen TV di Malaysia menyiarkan sedutan konsert budak tu yang diadakah tah kat mana tak tau. TV Malaysiapun turut sama menanam saham tolong promot konsert tu... Persembahannya cukup kurang ajar. Dengan gaya seorang gay yang sedang meraba dada hingga ke bawah perut seorang perempuan yang 'berpakaian tetapi telanjang'.

So, apa nak tunggu lagi wahai Puspal. Kalian diberi amanah dan digajikan untuk menapis kemasukan artis luar negara ke Malaysia. Takkanlah tak tahu maklumat yang disenaraikan di atas. Dengan sekali taip nama Lambert, berjuta maklumatnya akan keluar dalam Google.com. Takkan tu pun bongok sangat tak reti buat.

Sori la.... bahasa agak kasar kali ini.... mungkin juga dianggap bahasa yang biadab. Tapi rasanya, memang bongok orang yang menganjurkan, meluluskan dan menghadiri konsert biadab di Bukit Jalil malam ini.



Tiada ulasan: